Mostanában magam alatt vagyok. Ádi jövő hónapban 6 éves lesz. Egyre jobban foglalkoztat az iskola gondolata. Mi a jó neki? Egy integrált suli, vagy egy autista csoport? Beszélgettünk a fejlesztőjével is, és megállapítottuk, hogy rossz diagnózist kaptunk tavaly. Ez nem asperger-syndroma. Számos aspergerest ismerek már, amióta Ádámról kiderült. Ők beszélnek, kérdeznek, megcsinálnak dolgokat. Ádi  is beszél, de nem csinál meg semmilyen feladatot önállóan, nehéz vele dolgozni. Szinte folyamatosan benn van az ő kis mesevilágában micimackóval, polar expresszel stb.-vel. Néha összerak értelmes mondatokat, de amúgy... Állandóan mászik mindenre és mindenkire, verekszik vagy csak meglök. Nincs sok nyugodt percünk.Azt hiszem csak fáradt vagyok, vagy téli depressziós. Össze kéne kapni magam, és utánajárni, hol tudom jobban, többet fejleszteni, elolvasni millió könyvet még, hogy mivel tudnám segíteni őt és magunkat is. Az a baj, hogy kislányomhoz sincs annyi energiám , mint kéne, pedig ő sokat segít és olyan édes. Na csá!

Megjegyzések

  1. Szia!

    teljesen átérzem a gondodat. Nekeme sincsen a munka és Arni melett már a kislányomra. Ha tudatosan nem foglalkoznék vele akkor napokig nem is látnánk egymást. Az iskoláról csak annyit,hhogy az integrált iskolával vigyázz! Az én tapasztalataim szerint még a legjobb képességű autista gyereket is nagyon nehéz integrálni és magyarország nem arról híres hogy meg tudja valósítani az intergációt. igazából mikor tavaly májusban voltunk egy konferencián ott beszéltek az autisták integrációjáról és ott volt szó róla hogy egy autistát úgy kellene integrálni hogy egy segítő folyamatosan melette kell hogy legyen. Nagyon sok iskola felvállalja az autista gyerekeket ( természetesen a normatíva is aokat nyom a latba9 és nem tudják megfelelően oktatni és ellátni az ilyen gyerekeket. Nekem arnika szegregált csoportba jár autista csoportba. 8 autista gyerek van a csoportunkban és van köztük ilyen is olyan is. nagyon jól elvannak egymással és nem igaz hogy eltanulják egymás bizériáit. legalábbis nem törvényszerű. napközben kijárnak a városba önyvtárban tehát természetesen találkoznak "egészséges" emberekkel is de ebben a csoportban nem várnak el tőlük többet mint amire képesek. A téli depiről annyit hogy én is ilyenkor már a tvaszt várom mert nagyon rossz napfény nélkül
    kitartás
    üdv
    Merci

    VálaszTörlés
  2. Köszi Merci! Te mindig jó tanácsokat tudsz adni. Nyomon követem én is a blogodat, a szilveszteri képek nagyon jók. Az integrált iskolában van mellettük segítő.Még van egy évünk, csak én már most gondolkozok, mi legyen.

    VálaszTörlés
  3. helló!

    Mostanában nem írok a blogomba,mert időm sem nagyon van meg semmi jót nem tudnék rni panaszkodni meg nem nagyon akarok. Most én is a téli depis napjaimat élem meg ki sem látszom a munkából. Sokszor arra gondolok milyen jó lenne ha a párom dolgozna én meg itthon lehetnék . Na de ez így alakult.:) Egyébként a segítő egész nap a gyerek melett van? Sokszor nem is a tanórák azok amik gázosak egy integrált oktatásban hanem éppen a szünetek. Egy autista gyerek ( még ha nagyon jól funkcionáló és inteligens) akkor sem nagyon tud mit kezdeni a szünetekkel. És nem beszélve arról mennyire bele lehet őket vinni a "butaságokba" Félre ne érts nem akarlak én elrémiszteni az integrációtól,de tényleg tapasztalatból mondom hogy nagyon meg kell nézni hogy hogy is valósul meg ez az iskolában. Nem baj hogy gondolkozol ezen,mert nem lehet elég korán gondolkozni a dolgokon. nekünk Arnika most lesz 12 éves én már azon gondolkodom hogy mi lesz ha 18 lesz és valami benntlakásos otthont kell neki keresni. Úgyhogy én is nagyon előre gondolkozom.
    puszi
    Merci

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Agyalásokban....ezúttal Áduson

Mélypont és összevissza gondolatok

A felhőkön túl mindig süt ránk a nap☺️🤪🙏